Pretpraters: Comedy. Artiesten. Management. Producties.


Artiestenbureau, productiehuis, boekingskantoor, denktank, comedyhuis: Pretpraters geen van allen en toch ook allemaal. Maar vooral zoveel meer. Pretpraters is op relatief korte tijdspanne immers uitgegroeid tot een ijzersterk entertainmentbedrijf met een unieke visie die leunt op drie evenwaardig sterke pijlers. 

  1. Talent kent geen grenzen

    Talent verdient de kans om zich te kunnen ontwikkelen zonder beperkingen en limieten. Creativiteit werkt immers het best als het vrij spel krijgt en daarom zorgt Pretpraters ervoor dat de creatieveling altijd wel ergens zijn ei kwijt kan: via het internet of social media, in de vorm van een (strip)boek, als tv-programma of op het podium. Pretpraters doorbreekt zo het traditionele lineaire outputtraject: waarom enkel een boek uitgeven als er veel meer in zit? Voor elke creatieve geest en elk talent - ook artiesten die elders onderdak zitten - zoekt Pretpraters de beste oplossing, al dan niet in samenwerking met een van onze vele partners en connecties binnen de entertainmentsector. Alles kan, ook als het nog nooit gebeurd is, want talent kent geen grenzen. Letterlijk ook niet trouwens, gezien Pretpraters van meet af aan het volledige Nederlandstalige grondgebied bedient en intussen dankzij de jarenlange ervaring en het juiste netwerk een gerespecteerde positie in zowel Vlaanderen als Nederland bekleedt.
     
  2. Talent drijft op strategie

    Pretpraters zorgt ook voor een brede strategische ondersteuning van zijn artiesten. Die gaat veel verder dan het klassieke artist management. Er wordt strategisch meegedacht over hun kwaliteiten, ideeën en projecten, maar ook over hun carrière. Zo kunnen ze bij Pretpraters ook rekenen op deskundig advies op het vlak van financiën en fiscaliteit, zodat ze zich optimaal op hun creativiteit kunnen focussen. 
     
  3. Talent verdient rendement

    Met Postbus 11 heeft Pretpraters een eigen bookingsplatform in huis, maar het gaat over veel meer dan enkel het beheren van de agenda van de artiesten. Verkoop en marketing gaan immers hand in hand en PretPraters zet door middel van een uitgekiend marketingplan op maat elke artiest optimaal in de markt. Om die reden investeert Pretpraters ook heel vroeg tijd en geld in jong talent: daar waar traditionele boekingsagenten doorgaans wachten tot de trein bolt, neemt Pretpraters de rol van locomotief op zich en brengt het zijn talent zelf naar de top. Recente investeringen in diverse digitale projecten, zoals Universiteit Vlaanderen, bewijzen bovendien dat PretPraters ook op technologisch vlak mee aan de kar trekt en steevast drie stappen vooruitdenkt.